Nástup elektromobility vítáme s otevřenou náručí. Dovoluje nám zaměřit se na vozy, které jsou šetrnější k životnímu prostředí, mají důmyslnější elektronické systémy a přináší nové řidičské zážitky. To vše při zachování uživatelského komfortu i chytrých řešení Simply Clever, které jsou pro naše modely tak typické.
Elektromobily na baterie jsou díky své konstrukci praktičtější. Části jejich konstrukce jsou kompaktnější a potřebují méně součástek. Jejich interiér je proto prostornější a také uspořádanější než u srovnatelně velkých vozů se spalovacím motorem.
Jízda v elektromobilu vás bude bavit. Maximum točivého momentu od nulových otáček zajistí svižnou akceleraci. Baterie uložené pod podlahou vozu snižují jeho těžiště a díky tomu je průjezd zatáčkami jistější a karoserie se méně naklání.
Všechny vozy, které k pohonu alespoň částečně využívají elektřinu, mají nižší až nulové lokální emise. Hybridní modely navíc vykazují nižší spotřebu pohonných hmot. Pohonné ústrojí elektromobilů na baterie je podstatně jednodušší, vozy jsou tak méně náročné na údržbu.
Elektromobily a hybridní vozy mohou bezplatně využívat dálniční sítě či zvýhodněně parkovat v rezidentských lokalitách měst. Slevy a zvýhodnění nabízí také řada místních správ či organizací. S rostoucím počtem elektromobilů počet výhod přibývá.
Naše elektromobily a plug-in hybridy poznáte podle písmen iV v názvu. Víte ale, co znamenají? Vysvětlení je stejně upřímné a přímočaré jako naše vozy. Písmeno „i“ totiž znamená, že naše elektromobily navrhujeme tak, aby byly inovativní, inteligentní, inspirativní, individuální a ikonické. Písmeno „V“ značí jednoduše vehicle – vozidlo.
Rodina našich iV modelů je početná a stále roste. Nabízíme následující typy elektrifikovaných vozů.
Elektromobily na baterie jsou poháněny výhradně elektromotory. Elektřinu čerpají nabíjením ze sítě nebo rekuperací a ukládají ji v bateriových sadách. Mezi klíčové výhody elektromobilů na baterie patří nulové lokální emise, tichý chod, dynamická jízda a úsporný provoz.
Vozy s plug-in hybridním pohonem kombinují klasický spalovací motor s elektromotorem a bateriemi, které lze dobíjet ze sítě, případně je vůz nabíjí sám rekuperací. Plug-in hybrid je schopen provozu čistě na elektřinu, pokud jsou baterie dostatečně nabité. Vzhledem k jejich nižší kapacitě je ale omezen dojezd.
Ve srovnání s plugin-in hybridy má mild hybrid menší baterie a méně výkonný elektromotor. Ten slouží pouze jako asistent spalovacího motoru a není schopen vozidlo pohánět sám. Jeho hlavním účelem je snižování spotřeby spalovacího motoru.
Ztělesnění elektromobility v duchu Simply Clever. Naše první elektrické SUV nabízí chytře řešený a prostorný interiér, široké možnosti konektivity a moderní asistenční systémy.
PHEV/ Reprezentativní model SUPERB je dostupný také s moderním plug-in hybridním pohonným ústrojím. K dispozici je v provedení liftback i kombi.
PHEV/ Zařazení plug-in hybridního pohonu do nabídky našeho nejprodávanějšího modelu bylo logickým krokem. K dispozici je v provedení liftback i kombi.
PHEV/ Sportovně laděná OCTAVIA RS je poprvé v historii dostupná také v plug-in hybridní verzi. K dispozici je v provedení liftback i kombi.
MHEV/ Přestože nenese označení iV, patří OCTAVIA e-TEC mezi naše elektrifikované vozy. K dispozici je v provedení liftback i kombi.
Všechny naše elektrické modely jsou vybaveny moderními Lithium-iontovými akumulátory s nejvyšší možnou koncentrací energie. Optimální výkon po tisíce dobíjecích cyklů zajišťuje systém hospodaření s baterií. Nabíjení je možné provádět několika způsoby, v závislosti na okolnostech a vašich možnostech. Dle toho se také liší doba, kterou vůz potřebuje pro načerpání energie.
Naše elektrifikované vozy se dokážou nabíjet i při jízdě. Například u plug-in hybridu předává spalovací motor při konstantní rychlosti část vyrobené energie bateriím. Další možností dobíjení baterií za jízdy je rekuperace brzdné energie, kdy se kinetická energie přeměňuje na elektřinu. Získaná elektřina se případně využívá k napájení komfortních prvků, jakým je například klimatizace.
Chcete-li svůj plug-in hybrid či elektromobil na baterie nabíjet z elektrické sítě, máte několik možností. Tou nejdostupnější a nejsnazší je připojit vůz k běžné domácí zásuvce pomocí příslušného kabelu. Vzhledem k nižšímu nabíjecímu výkonu zabere nabíjení delší dobu, proto je ideální provádět ho přes noc. Po příjezdu z práce dáte vůz nabíjet a druhý den ráno můžete opět vyrazit.
Veřejné a rychlonabíjecí stanice jsou umístěny u nákupních center, dálnic a na dalších podobně frekventovaných místech. Jejich počet se neustále zvyšuje a s trochou plánování se nemusíte obávat ani delšího cestování. Obzvlášť rychlonabíjecí stanice dokážou většinu kapacity baterie naplnit v řádu desítek minut.
Hledáte možnost zrychlit nabíjení vozu doma? Pořiďte si ŠKODA iV Charger, náš wallbox, který zvýší nabíjecí výkon a tím zkrátí čas potřebný k nabití akumulátorů. Nabízíme několik variant s možnostmi konektivity a rádi vám pomůžeme s výběrem té, která bude nejvíce vyhovovat vašim potřebám.
Máte zájem o instalaci ŠKODA iV Chargeru nebo radu ohledně implementace elektromobilu do vašeho domácího ekosystému? Bližší informace získáte u svého autorizovaného partnera ŠKODA.
Počty elektrifikovaných vozů na silnicích rostou a s tím se zvyšují nároky na síť veřejných nabíjecích stanic. Volkswagen Group se proto zapojila do projektu IONITY, jehož cílem je vystavět co možná největší a nejkomfortnější síť rychlonabíjecích stanic. V budoucnu bude pro řidiče nabíjení baterií tak snadné a samozřejmé, jako tankování tradičníhch pohonných hmot.
Řadu funkcí elektromobilu či jeho stav můžete ovládat a kontrolovat pomocí mobilní aplikace ŠKODA Connect. Pro automobily z rodiny iV jsou připraveny specifické funkce: zahájení či ukončení nabíjení ze sítě, případně nastavení ochlazení či vyhřátí interiéru před tím, než do něj usednete.
Elektromobily jsou ze své podstaty konstrukčně jednoduššími vozy. Pohonné ústrojí se skládá z méně částí, používá menší počet pohyblivých součástek a zcela se obejdou bez spalovacího motoru, který je náročný na servis a údržbu. Na specificka servisu elektromobilů a hybridních vozů pravidelně školíme naše autorizované partnery, na které se můžete obrátit v případě jakýchkoliv dotazů.
ŠKODA iV Charger je zařízení, kterým je možné zrychlit nabíjení elektromobilu z běžné sítě. Nabízí výkon až 11 kW a nabíjecí kabel o délce 4,5 nebo 7,5 metru. Základní varianta ŠKODA iV Charger umožňuje ovládat nabíjení vozu přes síťový kabel či wi-fi. ŠKODA iV Charger CONNECT+ nabízí připojení přes LTE a certifikovaný podružný elektroměr pro lepší přehled o spotřebě elektřiny vašeho vozu.
Kromě ŠKODA iV Chargeru v nabídce příslušenství dedikovaného našim elektrickým vozům naleznete také různé typy nabíjecích kabelů, organizéry k jejich uložení a převozu, nástroje k jejich čištění či zakrytí nabíjecího prostoru.
S elektromobily a hybridními vozy se pojí mnoho polopravd a mýtů, které vás mohou připravit o výjimečné zážitky spojené s řízením či vlastnictvím elektrifikovaného automobilu. Přečtěte si ty, se kterými se setkáváme nejčastěji. Připravili jsme k nim i vysvětlení – k předsudkům přikládáme fakta.